28/07/2008

EVA, you made me swing, baby

Onverwachts ben ik zaterdagmorgen op de Gentse Feesten beland. Vrijdagavond kwam ik per toeval te weten dat Eef Van Acker, één van de twee fantastische zangeressen van Mucho Gusto met haar eigen project 'EVA' optrad in het Duvel Droomschip. Na een kort nachtje toch maar richting Gent getrokken en ik heb er allerminst spijt van gekregen.
De smaak voor jazzmuziek kreeg ik 'ingedramd' (of hoe moet ik het anders noemen met een broer die Jazzstudio in Antwerpen volgde en dus ook veel jazzmuziek thuis liet horen). Nu ingedramd is misschien wel overdreven uitgedrukt want uiteindelijk hoor ik het nu wel graag.
Ik had ook via de
website en via haar 'myspace' al kennis gemaakt met de muziek van EVA. Het klonk toen al veelbelovend dus ik verwachtte ook wel topkwaliteit van het optreden.
En het IS ook kwaliteit geworden. Amai. Ik wist dat Eef een goede stem had, maar ze heeft me (voor zover dat natuurlijk nog kon) nog meer overtuigd van haar zangkwaliteiten. Zoals ze bij ons zeggen: 't is een straffe madam.
Om dan nog maar te zwijgen over de schare muzikanten die ze rondom zich heeft verzameld. Ook niet van de poes moet ik toegeven. Persoonlijk kende ik enkel Frank Deruytter (saxofonist). Maar de andere blazers waren er duidelijk ook wel van topniveau evenals de ritmesectie met drums, percussie, bas, gitaar en piano.
Het werd twee uur genieten en amuseren. Hier geef ik je een voorproefje.



Ik heb alvast haar CD gekocht en al beluisterd. Ook zin gekregen? Surf dan snel naar
eefvanacker.be en bestel maar vlug een exemplaar!

Geen opmerkingen: