13/05/2007

The Crucible

Snookerliefhebbers en zeker de fanaten zullen onmiddellijk weten waarop deze titel slaat. Van 21 april tot 7 mei werd in Sheffield het wereldkampioenschap snooker betwist. De 16 beste snookerspelers van het moment tekenden opnieuw present in The Crucible waar naar jaarlijkse gewoonte het WK plaats vindt.
Vorige week zondag en maandag stonden John Higgins en Mark Selby tegenover elkaar in de finale in een best of 35. Met andere woorden wie het eerst 18 frames haalde, mocht zich wereldkampioen 2007 noemen.
Na de twee zondagse sessies leek Higgins op een makkelijke zege af te steven. Het stond zondagavond namelijk al 12-4 in het voordeel van de Schot. Nog zes frames te winnen in de maandagnamiddag sessie en het zou afgelopen zijn dachten velen, en ja ook ik gaf de Engelsman niet veel kans meer om dichterbij te komen.
Toen ik 's avonds even naar de BBC zapte om er het eindresultaat te bekijken, was mijn verbazing groot toen bleek dat niet Higgins maar Selby 's namiddags zes frames op rij had gewonnen en zo tot een 12-10 stand teruggekomen was. Dus gingen we toch nog een avondsessie tegemoet.
En wat voor één! Pas om 2 u. 's nachts kon ik eindelijk mijn bed in. Na de laatste stoot waarmee John Higgins op 18-13 kwam, bleef ik nog even wakker om hem de beker in ontvangst te zien nemen en tot slot ook nog de kennerscommentaren van Steve Davis en John Parrott.
Nu weer een jaartje wachten voor het volgende WK.

Geen opmerkingen: