17/03/2009

ITV Dancing on Ice

Zondag ben ik zappend op ITV beland. Daar was net de halve finale van Dancing on Ice begonnen. Vier schaatsparen moesten tijdens hun kür het kijkerspubliek overtuigen hen naar de grote finale, die nu zondag plaatsvindt, te stemmen.
Alle koppels worden gecoacht door het fenomenale ijsdansduo Jane Torvill en Christopher Dean. Op de Olympische Spelen van 1984 in Sarajevo dansten ze zich de onsterfelijkheid in met hun ijsdans op de tonen van Ravel's Bolero.
De twee BB's (bekende Britten) die rechtstreeks naar de finale werden gestemd door het publiek, zijn ook de twee die het volgens mij zullen uitvechten wie de uiteindelijke winnaar zal worden. Dat is enerzijds zangeres Jessica Taylor en anderzijds zanger-danser-acteur Ray(mond) Quinn. Deze laatste maakt volgens mijn persoonlijke (bescheiden) mening het meeste kans om deze competitie te winnen.
Twee jaar geleden stond hij al in de finale van de Britse versie van X-factor en eindigde toen nog tweede na Leona Lewis (bekend van Bleeding love). Na zijn prachtprestatie van zondag, alsook de küren uit de vorige afleveringen die ik op Youtube bekeken heb, is hij torenhoog favoriet om dit keer wel te winnen. De jury gaf hem al eens vijf maal 6.0: een perfecte 30 dus.
Ik laat de beelden voor zich spreken.

Het eerste fragment is uit X-factor. Hij zingt 'You'll never walk alone'. Ray Quinn is afkomstig uit Liverpool, Merseyside en het nummer is vooral bekend als het lied van de supporters van "The Reds", Liverpool FC dus.
De supporters van Club Brugge namen dit over, maar zij geven mij zeker geen kippenvel zoals de Liverpoolaanhang dit wel doet wanneer ze het uit volle borst staat mee te zingen.
Deze versie van Ray Quinn is voor mij dan ook zo'n kippenvelmoment.




Het tweede videostukje is zijn schaatsprestatie waarvoor hij van de jury een 'perfect 30' kreeg. Hier toont hij waarom hij Dancing on Ice moet winnen. Enjoy!!


Als je het mij vraagt, zullen we Ray Quinn zeker nog meer horen en zien in het theater, de hitparade en/of de cinemazalen. Een naam om te onthouden!

Geen opmerkingen: